čtvrtek 16. března 2017

Prismacolor Premier

Po hodinách pátrání...googlení...a koukání na tutoriály....



Našla jsem ... objednala jsem ... zkusila jsem. A zbožňuji!



V poslední době jsem se začala soustředit spíše na ilustrace než malbu a po letech akvarelových ilustrací jsem se rozhodla zkusit něco nového.

(Na konci článku také najdete recenzi na e-shop, ze kterého jsem si pastelky objednala. Určitě se tam mrkněte, protože já jsem mile překvapená.)


Ptáte se, proč právě tuto značku? Ptalo se mě hodně z vás, tak jsem se rozhodla shrnout mé myšlenkové pochody do článku.

Na trhu totiž najdeme více firem, které takové pastelky nabízí.
A právě Prismacolor Premier jsou považovány za jedny z nejlepších. Měla jsem sice tu čest vyzkoušet i vzorek Polychromos od společnosti Faber-Castell a ano, pigmentace je neuvěřitelná. Zaváhala jsem a trochu se zamilovala. Bohužel z finančních důvodů jsem zvolila tu levnější variantu a nelituji.

Pokud ale máte lepší možnosti a váháte, mám malý tip. Na rozdíl od pastelek Prismacolor se pastelky od společnosti Faber-Castell dají kupovat i jednotlivě. Což je obrovská výhoda, pokud se rozhodnete pořídit si menší sadu a pak si vybírat jednotlivé odstíny podle vaší potřeby.

Může se totiž stát, že si koupíte velkou sadu a pak vás popadne třeba modré období..nebo období temna :) A co pak s ostaními barvami.

Jelikož jsem neměla možnost žádné další pastelky vyzkoušet, byla to pro mě snadná volba.


Prismacolor Premier - Značka pastelek a dalších výtvarných potřeb původem z Ameriky. Tyto pastelky mají silnou měkkou tuhu na voskové bázi. Vyznačují se vysokým krytím a možností barvy vzájemně míchat a "roztírat" do ztracena.


Na rozdíl od akvarelových pastelek roztíratelných vodou jsou pastelky na voskové bázi trochu komplikovanější.

Rozmazávat vodou můžete zkoušet... dokud neprotrhnete papír. Nejde to.
S pastelkami se totiž dá pracovat mnohem sofistikovaněji.

Existují 3 základní postupy (jakékoli další už souvisí s vaší kreativitou :) ).

1. Práce s papírovou těrkou - jedná se jednoduše o stočený papír do válečku, který je zaboroušen do špičky.


2. Práce s minerálním lihem bez zápachu - v podstatě stejný postup jako rozmívání akvarelových pastelek vodou. Ale pozor, je vysoce toxický.

3. Postupné překrývání jednotlivých odstínů barvy dokud nezískáme dokonalý hladký povrch - je to velmi snadné. Jedná se vlastně o vrstvení odstínů na sebe, dokud nezískáme dokonalý vzhled našeho pokusu.
V tomto případě mám opět malý tip. Vytiskněte si následující tabulku odstínů. Dá se snadno najít na internetu pro jakoukoli sadu. Trik je v tom, že si nejdříve vybarvíte předpřipravená okýnka v této tabulce. Barvy jdou po sobě přesně tak, jak byste je měli používat při "rozmazávání". Tak budete vždy vědět, jak dosáhnout dokonalého vzhledu.




A úplně poslední rada je...nevzdávat to :) Práce s pastelkami není úplně snadná a občas vás přepadne pocit, že je chcete "hodit po psovi" (obrazně řečeno, tak se to říká tam u nás ;) ).
Ale zabojujte, je to ten nejlepší relax.


Kde je sehnat?


A jako poslední tip vám chci prozradit, kde jsem sehnala já ty svoje. Prošla jsem velkou spoustu obchodů s výtvarnými potřebami a porovnávala ceny na e-shopech. 

Nakonec mi padl do oka e-shop nabízející neuvěřitelné množství zajímavých věcí. Navíc obchůdek s úžasným posláním. 

Najdete jej v následujícím odkazu: Krajina Omalovánek

Většina e-shopů rozlišuje sortiment výtvarných potřeb na profi a hobby. Věřím, že to občas lidem usnadní hledání a nemusí se proklikávat tisícem stránek pastelek a vodovek pro děti. 
Právě u tohoto e-shopu mě zaujalo, že se na první pohled tváří jako vyloženě hobby, klame však tělem.

Když listujete nabídkou, objevíte věci, které obvykle potkáváte na instagramu a v tutoriálech předních světových ilustrátorů. Vždycky si povzdechnu, že k takovým věcem se tady v ČR dostanu leda ve snu. Objednávat něco z USA nebo Německa by pro mě znamenalo, že do konce měsíce budu hlodat toustový chleba s kečupem.

A ono ne. 

Majitelka obchodu je dokonce tak ochotná a milá, že se snaží pro své zákazníky sehnat požadované zboží různých cizích značek, odkudkoli ze zahraničí. Zůstala jsem mile překvapená. Rychlostí dodání, ochotou odpovídat na mé dotazy přes maily a jak se stále zvyšuje nabídka zboží. Stává se pomalu rituálem procházet u ranní kávy jejich stránky a sondovat, co je nového. To je bohužel takový zlozvyk nás ilustrátorů, hledat, jak můžeme naši práci ještě zlepšit. Pro nás jsou obchody s výtvarnými potřebami jako cukrárna :)



Mám už v podstatě nový wishlist s věcmi, které si nutně (otázka života a smrti) pořídit po výplatě. Ale o tom zase příště :)








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji / Thank you :)